Może jeszcze nie wszyscy z Państwa zauważyli, że portal UZP przeszedł metamorfozę. Zmiany te są widoczne zarówno w szacie graficznej, jak i w funkcjonalności. Jedną z ciekawszych funkcji udostępnionych przez UZP jest wyszukiwarka orzeczeń
Narzędzie dostępne jest na stronie https://orzeczenia.uzp.gov.pl/

Rozbieżności kwot w ofercie

Siała baba mak, nie wiedziała jak

Moderator: Janosik

ODPOWIEDZ
maniutek23stan
Posty: 341
Rejestracja: 24 listopada 2008, o 14:08

Rozbieżności kwot w ofercie

Post autor: maniutek23stan » 21 stycznia 2019, o 22:04

Witam.
Zwracam się z zapytaniem dot. przetargu na ochronę gatunków roślin. Stan faktyczny: został ogłoszony przetarg nieograniczony na ochronę gatunków roślin w ramach projektu unijnego. Przetarg poniżej progów unijnych. W takiej procedurze miał odbyć się ten przetarg. Wartość zamówienia 31 000,00 zł brutto. Wykonawca miał zaoferować całkowitą cenę obejmującą II etapy (I etap – wycinanie drzew i krzewów, etap II – wykaszanie odrośli i bylin), wyliczyć wartość za etap I i za etap II, suma tych II etapów da cenę całkowitą.
W siwz znajduje się zapis o następującej treści: W formularzu ofertowym należy oddzielnie podać kwotę netto, kwotę podatku VAT i kwotę brutto za realizację etapu pierwszego i kwotę netto, kwotę podatku VAT i kwotę brutto za realizację etapu drugiego. Kwoty realizacji etapu pierwszego i etapu drugiego będą stanowić jako sumę całkowitą (łączną) ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia.
Zostały złożone 2 oferty. Wykonawca X zaoferował 29 117,88 zł brutto, z kolei wykonawca Y zaoferował cenę 34 412,04 zł brutto. W ofercie Wykonawcy X podane kwoty zgadzają się, jest tak jak trzeba. Natomiast w ofercie wykonawcy Y występują błędy, tj.:
1) kwota netto: 31 863,00 zł
2) kwota podatku VAT: 2 549,04 zł
3) kwota brutto: 34 412,04 zł
w tym:
cena za etap I - wycinanie drzew i krzewów:
1) kwota netto: 2 800,00 zł
2) kwota podatku VAT: 224,00 zł
3) kwota brutto: 3 024,00 zł
cena za etap II - wykaszanie odrośli i bylin:
1) kwota netto: 1 100,00 zł
2) kwota podatku VAT: 88,00 zł
3) kwota brutto: 1 188,00 zł
Występuje rozbieżność między całkowitą ceną a sumą za realizacje II etapów. Całkowita cena zaoferowana przez Wykonawcę na realizację przedmiotu zamówienia wynosi: kwota netto: 31 863,00 zł, kwota podatku VAT: 2 549,04 zł, kwota brutto: 34 412,04 zł, zaś suma za realizację II etapów wynosi kwota netto: 3 900,00 zł, kwota podatku VAT: 312,00 zł, kwota brutto: 4 212,00 zł.
W związku z tym wezwać wykonawcę Y do złożenia wyjaśnień w sprawie rozbieżności dotyczących kwot czy poprawić błędne sumowanie i później wezwać wykonawcę w sprawie rażąco niskiej ceny czy może inaczej postąpić? Z góry dziękuje za wszelką udzieloną pomoc w tym zakresie.

Ten temat ma 2 odpowiedżi

Musisz być zarejestrowanym i zalogowany użytkownikiem aby przeglądać odpowiedzi w tym temacie


Zarejestruj się Zaloguj się
 
ODPOWIEDZ