Roczne sprawozdanie za 2013 r.

Siała baba mak, nie wiedziała jak.
AgaZ
Posty: 436
Rejestracja: 9 września 2008, o 08:43
Lokalizacja: Halinów k/W-wy

Re: Roczne sprawozdanie za 2013 r.

Postautor: AgaZ » 20 lutego 2014, o 12:16

barka pisze:...
A co z opłatą roczną dla urzędu dozoru technicznego(winda)-która jest obowiązkowa-ktoś już wcześniej też chciał to wiedzieć :)

Zastanowiłaby się czy ten wydatek (zamówienie) nie powinno być wykazane w pkt 16 tj sprawozdania (tabela II), tj. zamówienie udzielone na podstawie art. 4 pkt 6 ustawy Pzp.(wiadomo, że jeśli umowa zawarta w 2013r. to wartość netto z umowy; jeśli bez umowy to wydatek netto z 2013r.)
Jeśli chodzi o drugie pytanie, to pisałam wyżej, co cytuję niżej i myślę, że powinno wystarczyć takie wyjaśnienie:
"gdy mam jakiś wydatek np. za 1000 zł, to zadaję sobie pytanie, czy jeśli wydatek byłby za 100 000,00 zł, czy stosowałabym ustawę Pzp do tego wydatku (zamówienia)" jeśli tak to ujmuję w sprawozdaniu :).

Awatar użytkownika
Toro
Posty: 1
Rejestracja: 20 lutego 2014, o 14:35

Re: Roczne sprawozdanie za 2013 r.

Postautor: Toro » 20 lutego 2014, o 14:50

Witam, przeczytałem cały temat. I mam pytanko, bo nie znalazłem odpowiedzi.

Jest sobie szkoła :D , w której jest stołówka. Produkty do tej stołówki kupowane są w kwocie brutto. Niektóre z nich mają różne stawki VAT. Jest tego sporo. Program w tym przypadku księguje w kwocie brutto.
Pytania:
1. Czy uwzględniać w ogóle wydatki na te produkty w sprawozdaniu?
2. Jeżeli tak to jaka kwotę podać brutto czy netto, trzeba by było każdą fakturkę papierową przeglądać i rozbijać na różne Vat-y?
3. Ogólnie jaki przyjąć klucz do uwzględniania różnych zakupów w sprawozdaniu. Co ująć w sprawozdaniu a co nie? Nie chodzi mi o samą stołówkę.

Awatar użytkownika
Max
Posty: 3088
Rejestracja: 15 kwietnia 2010, o 22:14

Re: Roczne sprawozdanie za 2013 r.

Postautor: Max » 20 lutego 2014, o 14:55

Szanowny Toro, w sprawozdaniu uwzględnia się kwoty netto, a co ująć w sprawozdaniu (ogólnie), na to pytanie nikt nie udzieli odp., na forum bo jest taki ogrom że książkę pisać.

Awatar użytkownika
molly_
Posty: 2670
Rejestracja: 8 września 2008, o 09:26
Lokalizacja: śląsk

Re: Roczne sprawozdanie za 2013 r.

Postautor: molly_ » 20 lutego 2014, o 15:16

Toro pisze:Jest sobie szkoła :D


1) jeżeli jest to szkoła publiczna to zapewne jest obowiązana stosować ustawę pzp
2) a skoro tak, to zakupów dokonuje z uwzględnieniem przepisów tej ustawy
3) jeżeli prowadzi stołówkę sama (nie powierzyła żywienia firmie z zewnątrz), to w jakiś sposób zgodny z pzp lub własnymi regulacjami (o ile istnieją) dokonuje zakupów do tej stołówki.
4) jeżeli jednak kupuje sobie wszystko jak chce i gdzie się podoba, to jest to oczywiście dopuszczalne pod warunkiem mieszczenia się w progu z 4.8. pzp, jednakże jeśli nie odbywa się to na podstawie umów, a jedynie faktur i program księguje ww brutto, a VAT jest różny, to teraz każdą fakturkę do łapki trzeba wziąć i spisać netto. Sorry taki mamy klimat w pzp, że zacytuję klasyka(czkę) ;-)

Marko
Posty: 2119
Rejestracja: 4 września 2008, o 12:20
Lokalizacja: Pomorze Gdańskie

Re: Roczne sprawozdanie za 2013 r.

Postautor: Marko » 21 lutego 2014, o 12:43


barka
Posty: 8
Rejestracja: 18 lutego 2014, o 13:13

Re: Roczne sprawozdanie za 2013 r.

Postautor: barka » 21 lutego 2014, o 13:17

Czy uwzględniać wszystkie faktury ,jakie wpłynęły w 2013 r.
-opłaty zaprenumeraty- jeśli umowy były zawierane przed 2013
-zakupy książek
-zakupy art.biurowych i papieru ksero
-zakupy tonerów-
-przeglądy i naprawy drukarek
-przeglądy klimatyzacji-robi się ,kiedy jest na to kasa
-przeglądy ppoż
zakup znaczków i biletów
-zakup paliwa do kosiarek
-drobne zakupy i naprawy bieżące
-usługi kominiarskie
Samych faktur będzie ok..120-liczyć wszystko, czy tylko umowy podpisane w 2013?
Co z płatnościami, które były w 2013 r,. ale wynikały z umów zawieranych w latach wcześniejszych?

:roll:

jabezia
Posty: 9
Rejestracja: 15 listopada 2013, o 13:49

Re: Roczne sprawozdanie za 2013 r.

Postautor: jabezia » 21 lutego 2014, o 14:34

Pytanie dot tabeli II
Udzielamy zamówień klasycznych i sektorowych (wodociągi)
Czy w wierszu 1 ujmuję tylko klasyczne, a sektorowe wrzucam do wiersza 29? Czy też wszystkie do 1?
Oczywiście zamówienia do 14 tys.
Wydaje mi się, że w wierszu 1 tabeli II muszę połączyć zam. klasyczne z sektorowymi.
Czy ktoś potwierdzi, że idę dobrym tropem?

eve
Posty: 6
Rejestracja: 13 listopada 2012, o 21:00

Re: Roczne sprawozdanie za 2013 r.

Postautor: eve » 23 lutego 2014, o 11:02

Witam, czas na zrobienie sprawozdania i zastanawiam się jak to ugryźć. :?
Jakiś czas temu - gdy dowiedziałam się ze taka konieczność nastąpi -stwierdziłam ze wystarczy mi kwota wszystkich wydatków z księgowości, od niej odejmę sobie wartość zamówień > 14 000 euro i tyle.
im dłużej się nad tym zastanawiam tym mniej jestem tego pewna ;p

Jaki Wy macie sposób na zrobienie sprawozdania - tj. uzupełnienie kwoty z tabeli nr II pkt.1

czy należy wziąć pod uwagę każdą złotówkę wydatkowaną przez zakład?
co z wynagrodzeniami dla pracowników ( w przypadku umów o pracę,zlecenie, o dzieło),
co z Zus, podatkami, energią?

macie jakaś swoją receptę na wykonanie tego sprawozdania, które spędza mi sen z powiek?
czekam na odpowiedź i z góry dziękuję...

ewilek
Posty: 11
Rejestracja: 1 lutego 2014, o 16:40

Re: Roczne sprawozdanie za 2013 r.

Postautor: ewilek » 23 lutego 2014, o 13:55

W piątek byłam na szkoleniu m.in z zakresu wypełniania tego nieszczęsnego sprawozdania. Powaliła mnie informacja, że w przypadku zawierania umowy na ubezpieczenia grupowe pracowników gdy to pracodawca podpisał umowę, niezależnie od tego , że składki opłacają sami pracownicy z własnych funduszy to też wartość tego ubezpieczenia należy wliczyć do sprawozdania. Ciekawe tylko, co zrobią te jednostki w których ta wartość przekracza 14 tyś. euro? Dla mnie to chore.Bo przecież pracodawca nie poniósł z tego tytułu żadnych opłat. Ponieśli je tylko i wyłącznie pracownicy, ze swoich , prywatnych środków. Jeżeli umowę podpisał/li przedstawiciel/le pracowników - to nie wlicza się do sprawozdania.
Tak samo mam bardzo mieszane uczucia co do delegacji. Delegacji się nie wlicza. Tak więc gdy pracownik w ramach delegacji musi skorzystać z hotelu i bierze fakturę na siebie a później rozlicza ją w delegacji to wszystko ok. Ale jeżeli bierze fakturę na jednostkę (pracodawcę) to już te fakturki trzeba wliczać do sprawozdania. Mimo tego , że księgowość księguje je i tak jako wydatki w ramach delegacji.
Reszta na szczęście bez niespodzianek - dokładnie tak jak odpowiadali znający się na rzeczy ludzie w tym wątku :).
Może ktoś z formułowiczów ma inne informacje? Co o tym sądzicie?

Awatar użytkownika
Janosik
Administrator
Posty: 15127
Rejestracja: 4 września 2008, o 11:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Roczne sprawozdanie za 2013 r.

Postautor: Janosik » 23 lutego 2014, o 14:02

Nie analizowałem tego zagadnienia, jednak warto w takich nerwowych momentach przypomnieć sobie co to takiego jest to sprawozdanie, komu ono służy i jakie są formy kar za wadliwe jego sporządzenie. Powiem tylko, że jeszcze nie było sytuacji, kiedy to zamawiający, który źle sporządził sprawozdanie dostał z tego tytułu burę.
Tak więc nie ma się co za bardzo tym przejmować. Trzeba robić najlepiej jak się potrafi, jednak nie warto się nad tym sprawozdaniem doktoryzować.

Awatar użytkownika
Max
Posty: 3088
Rejestracja: 15 kwietnia 2010, o 22:14

Re: Roczne sprawozdanie za 2013 r.

Postautor: Max » 23 lutego 2014, o 16:48

Święte słowa Janosika, przyznam że dużo nad tym sprawozdaniem siedziałem które sporządziłem z początkiem lutego, po tym jak wysłałem nasuwało mi się jeszcze wiele pytań jednak doszedłem do wniosku że takie wątpliwości miał bym po każdej korekcie, jak umiałem tak zrobiłem, rozdział zamknąłem.

Gordon
Posty: 160
Rejestracja: 6 lipca 2011, o 18:32

Re: Roczne sprawozdanie za 2013 r.

Postautor: Gordon » 23 lutego 2014, o 20:19

popiera Janosika, i Maxa,

ja zrobiłem sprawozdanie już na początku stycznia,
mam rejestr zamówień publ poniżej 14 000 euro, jednostki terenowe biorą numerek, as potem podają wartość i nazwę wykonawcy,

nie szukałem żadnych delegacji, i innych tego rodzaju rzeczy typu ubezpieczenia, leczy tylko zamówienia udzielone,

za bardzo szkoda czasu na takie dywagacje, a niby jak ewentualna kontrola ustali kwte faktyczną ? wezmą z księgowości dziesiątki segregatorów ... ?

zrobić trzeba dokładnie ale bez przesady :D

Awatar użytkownika
molly_
Posty: 2670
Rejestracja: 8 września 2008, o 09:26
Lokalizacja: śląsk

Re: Roczne sprawozdanie za 2013 r.

Postautor: molly_ » 24 lutego 2014, o 08:11

ewilek pisze:W piątek byłam na szkoleniu m.in z zakresu wypełniania tego nieszczęsnego sprawozdania. Powaliła mnie informacja, że w przypadku zawierania umowy na ubezpieczenia grupowe pracowników gdy to pracodawca podpisał umowę, niezależnie od tego , że składki opłacają sami pracownicy z własnych funduszy to też wartość tego ubezpieczenia należy wliczyć do sprawozdania.(...).


Temat stary - opinia UZP bodajże z 2010 r. Można się zgadzać lub nie ;-)

ewilek pisze:Tak samo mam bardzo mieszane uczucia co do delegacji. Delegacji się nie wlicza. Tak więc gdy pracownik w ramach delegacji musi skorzystać z hotelu i bierze fakturę na siebie a później rozlicza ją w delegacji to wszystko ok. Ale jeżeli bierze fakturę na jednostkę (pracodawcę) to już te fakturki trzeba wliczać do sprawozdania. Mimo tego , że księgowość księguje je i tak jako wydatki w ramach delegacji.


Jeżeli mowa o fakturze na jednostkę = zamawiający nabył usługę hotelową, odpłatną = definicja zamówienia publicznego. Podobnie jest przecież ze szkoleniami. Usługa szkoleniowa jest nabywana przez zamawiającego, na niego wystawia się fakturę, a jadący na szkolenie pracownik dostaje delegację. Wydatek za szkolenie wliczamy do sprawozdania, delegacji pracowniczej nie.

kraska
Posty: 213
Rejestracja: 13 lipca 2011, o 07:26

Re: Roczne sprawozdanie za 2013 r.

Postautor: kraska » 24 lutego 2014, o 09:18

Czy nabycie nieruchomości, przyznawanie dotacji ze środków publicznych należy uwzględnić w zamówieniach, których wartość nie przekracza 14 tys. euro. (w tabeli II poz. I) czy też należy wyszczególnić przy wyłączeniu dotyczącym nabycia nieruchomości i dotacji (w tabeli II poz. 12 i 17).
Czy jest istotna kwota tych zamówień czy też ich wyłącznie jest niezależne od kwoty?

Marko
Posty: 2119
Rejestracja: 4 września 2008, o 12:20
Lokalizacja: Pomorze Gdańskie

Re: Roczne sprawozdanie za 2013 r.

Postautor: Marko » 24 lutego 2014, o 13:45


Awatar użytkownika
Janosik
Administrator
Posty: 15127
Rejestracja: 4 września 2008, o 11:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Roczne sprawozdanie za 2013 r.

Postautor: Janosik » 24 lutego 2014, o 18:49

Niebawem wyjaśnienia uzp będą miały tyle odcinków co klan czy inny tasiemiec.
To jest sztuka - tak sporządzić przepis, aby trzeba było wyjaśniać co poeta miał na myśli w odcinkach.

jabezia
Posty: 9
Rejestracja: 15 listopada 2013, o 13:49

Re: Roczne sprawozdanie za 2013 r.

Postautor: jabezia » 25 lutego 2014, o 11:06

jabezia pisze:Pytanie dot tabeli II
Udzielamy zamówień klasycznych i sektorowych (wodociągi)
Czy w wierszu 1 ujmuję tylko klasyczne, a sektorowe wrzucam do wiersza 29? Czy też wszystkie do 1?
Oczywiście zamówienia do 14 tys.
Wydaje mi się, że w wierszu 1 tabeli II muszę połączyć zam. klasyczne z sektorowymi.
Czy ktoś potwierdzi, że idę dobrym tropem?

POMOCY, osiwieję przez to sprawozdanie

Awatar użytkownika
PYRKA
Posty: 2
Rejestracja: 25 lutego 2014, o 18:38

Re: Roczne sprawozdanie za 2013 r.

Postautor: PYRKA » 25 lutego 2014, o 19:06

jabezia pisze:
jabezia pisze:POMOCY, osiwieję przez to sprawozdanie

Ja już osiwiałam ;)
Dziękuję za cały ten wątek, posty bardzo pomocne.
Zamówień (szkoła) do 14 tys euro dokonuję na podstawie zarządzenia dyrektora (procedury).
Ale:
Nie mam na wszystko umów (np materiały biurowe, środki czystości itp), ale rozumiem, że każdą fakturkę do łapki, podliczyć netto i wrzucić do sprawozdania? + oczywiście wszystkie inne umowy z 2013r. Niektóre wydatki dokonywane były w oparciu o zapytanie, w formie ustnej, osobiście lub telefonicznie = fakturki do łapki, podliczyć netto i wrzucić do sprawozdania?
Od jutra zabieram się za liczenie :shock:
W 2013r mieliśmy tylko zamówienia do 14 tys euro.
Czy muszę wypełnić jeszcze którąś tabelkę oprócz II poz.1

Marko
Posty: 2119
Rejestracja: 4 września 2008, o 12:20
Lokalizacja: Pomorze Gdańskie

Re: Roczne sprawozdanie za 2013 r.

Postautor: Marko » 26 lutego 2014, o 07:42


Awatar użytkownika
Max
Posty: 3088
Rejestracja: 15 kwietnia 2010, o 22:14

Re: Roczne sprawozdanie za 2013 r.

Postautor: Max » 26 lutego 2014, o 07:55

Te pytania i odpowiedzi mnie rozwalają, wydać przepis a teraz do tego legendę w częściach, to wręcz jakaś telenowela nie kończąca się, wręcz śmieszne, mega parodia z tym sprawozdaniem. :lol:

Awatar użytkownika
Janosik
Administrator
Posty: 15127
Rejestracja: 4 września 2008, o 11:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Roczne sprawozdanie za 2013 r.

Postautor: Janosik » 26 lutego 2014, o 17:38

To fakt. Tymi instrukcjami do sprawozdania to uzp strzela sobie w kolano. Jaka instytucja wydaje przepis i określa rubryki w taki sposób, że potem trzeba w odcinkach opowiadać co się miało na myśli? - odpowiedź - ZŁĄ INSTYTUCJA.

WZP
Posty: 413
Rejestracja: 14 stycznia 2014, o 11:13

Re: Roczne sprawozdanie za 2013 r.

Postautor: WZP » 27 lutego 2014, o 11:50

WZP pisze:Kwoty wartości umów w sprawie zamówienia publicznego, jakie zamawiający musi przyjąć celem prawidłowego wypełnienia tabel III – VI, odnoszą się zatem do wynagrodzenia ustalonego (wskazanego w umowie) w momencie nawiązania danego stosunku zobowiązaniowego. Zmiana pierwotnie ustalonego wynagrodzenia, a tym samym zapłata wykonawcy wynagrodzenia tytułem realizacji przedmiotu zamówienia w kwocie innej niż początkowo ustalona (także wówczas, gdy zawarcie i wykonanie umowy w sprawie zamówienia publicznego ma miejsce w tym samym roku, za który zamawiający sporządza sprawozdanie), nie ma wpływu na podawaną w sprawozdaniu wartość zamówienia.


W odniesieniu zaś do zamówień udzielonych z wyłączeniem procedur określonych przepisami ustawy Pzp, tj. zamówień, które zamawiający zobowiązany jest uwzględnić w tabeli II, podać należy - w złotych - łączną wartość udzielonych zamówień, bez podatku od towarów i usług. Przy czym, przyjmowana przez zamawiającego wartość udzielonych zamówień zależeć będzie od formy prawnej zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku zawarcia umowy w formie pisemnej, zamawiający przyjmuje wartość danego stosunku zobowiązaniowego na zasadach analogicznych, jakie mają zastosowanie przy wypełnianiu tabel III-VI, tj. wysokość wynagrodzenia bez VAT w wysokości wskazanej w pierwotnej umowie w sprawie zamówienia publicznego. Zawarcie umowy w formie ustnej, skutkować będzie co do zasady przyjmowaniem przez zamawiającego dla celów sprawozdawczych wartości wskazanej w dokumencie wystawianym przez wykonawcę, w którym wykonawca określa wysokość należnego mu wynagrodzenia tytułem realizacji przedmiotu zamówienia, tj. na fakturze, paragonie bądź na rachunku.

jaśniej już chyba nie można.



No i mamy trochę zmianę interpretacji, a może tylko doprecyzowanie.
Cytat z VII wyjaśnień UZP:
"Jeżeli aneksy do umów najmu dotyczą nowego okresu obowiązywania najmu po zakończeniu obowiązywania dotychczasowej umowy, rozszerzają zakres powierzchni najmu lub w inny sposób istotnie modyfikują warunki dotychczasowych umów należy uznać, że z chwilą podpisania aneksów dochodzi do zawarcia nowych umów, które podlegają, ze względu na przedmiot, ujawnieniu w tabeli II pkt 12 wzoru rocznego sprawozdania."

domyślam się, że tak należy postępować nie tylko odnośnie najmu.
"Nigdy nie lekceważ chciwości drugiego człowieka"

AgaZ
Posty: 436
Rejestracja: 9 września 2008, o 08:43
Lokalizacja: Halinów k/W-wy

Re: Roczne sprawozdanie za 2013 r.

Postautor: AgaZ » 27 lutego 2014, o 14:09

Śmiem myśleć, że UZP sam nie wie czego chce, a może i po co chce to co chce.
Poza tym, myślę, że sprawozdanie sporządzone bez tych dodatkowych wyjaśnień (VII), więcej by mówiło niż z wyjaśnieniami, bo kwoty z pozycji 2 i dalej, które nie przekraczają 14 tys. euro, a dodane do poz. nr 1 tylko zamącają obraz.

p.g.
Posty: 279
Rejestracja: 12 stycznia 2011, o 12:58

Re: Roczne sprawozdanie za 2013 r.

Postautor: p.g. » 28 lutego 2014, o 08:32

Nie wiem czy ktoś już na to zwrócił uwagę - czy można nałożyć rozporządzeniem obowiązek zliczenia zamówień poniżej 14 000 euro, skoro ustawa Pzp wyłącza zamówienia do 14 000 euro spod przepisów ustawy Pzp


przepraszam, nie zauważyłem ostatnich linijek przepisu. :oops:

Grzegorz B.
Posty: 4223
Rejestracja: 4 września 2008, o 12:09
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Roczne sprawozdanie za 2013 r.

Postautor: Grzegorz B. » 28 lutego 2014, o 09:05

Ejże, art. 98 ust. 4 Pzp.
Grzegorz Bednarczyk w szponach zamówień
ostatnia aktualizacja "szponów": 22 grudnia - O niewymaganych dokumentach


Wróć do „Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 6 gości

cron